Tanáraink

10950711_789188184494359_4045044642945602091_n

Angol tanár vagy? Szeretnél az lenni?
 Csatlakozz hozzánk!

Téged keresünk, ha…
Ha kiemelkedően jól beszélsz angolul, szereted a gyerekeket, a jó fizetést és a rugalmas időbeosztást, szeretnéd a Helen Doron módszert megtanulni és lelkes, fiatalos csapat angol oktatójává válni, akkor jelentkezz a 06-70-331-0676-os telefonszámon és küldd el az önéletrajzod a szigetszentmiklos@helendoron.com mail címre!”

 

 

Csapatunk tagjai, vagyis ezek vagyunk MI: 

11391226_973824595990920_1239915204185901977_n

ILLENZ RENÁTA

reni-2Illenz Renátaként születtem és nőttem fel Szigetszentmiklóson. 2002-ben érettségiztem a Batthyány gimnázium 8 évfolyamos osztályában. A biológia iránti rajongásom mellett itt tanultam meg angolul is. 11 évesen egy New Jersey-ből érkezett 22 éves leányzó volt az első angoltanárom. Az első órák élménye még mindig bennem él: különleges lehetőség volt anyanyelvű, magyarul nem beszélő tanárral elindulni. Még gimnázium alatt le is tettem a középfokot, majd egyetem előtt egy évet Floridában töltöttem két pici gyermek szórakoztatásával. Ez az, ami pótolhatatlan nyomokat hagyott az angoltudásomban, az angol nyelvhez való hozzáállásomban és persze a gyerekek körüli feladataimat is nehéz lett volna munkának neveznem. Itt fordult át bennem az „idegen nyelv” fogalma valami egészen mássá: kapcsolatteremtő kommunikációs eszközzé számomra fontos emberekkel. Hihetetlen távlatok nyíltak meg előttem, ahogy egyre könnyebben és jobban ment az angol kommunikáció! Hazatérve rögtön elkezdtem az egyetemet, évekig félretéve ezt a megszerzett képességemet. Amikor 2009-ben lediplomáztam molekuláris biológusként, újra elővettem az angolt és még abban az évben megszereztem a Cambridge-i CAE, azaz felsőfokú nyelvvizsgát. Nem volt könnyű menet, nem ment elsőre, de akkor nem is gondoltam volna még mennyi dolgom lesz ezzel a tudással…

Mindeközben 2007-ben, sok készülődés és várakozás után megszületett kisfiúnk, Kornél. Már terhesen tudtam, hogy az első pillanattól meg szeretném neki adni az angol nyelv nyújtotta távlatokat. Sokat hallgattunk, énekeltünk angol gyerekdalokat, amiket még az Egyesült Államokból hoztam magammal. Tudatosan kerestem és találtam rá a Helen Doron Baby’s Best Start kurzusára, ami szerelem volt az első alkalomra. Nagyon élveztük, nem csak a foglalkozásokat, de azt a sok játékot és együtt töltött minőségi időt is, amit a CD-k hangulata és a kreatív együttlétekre való motiválás nyújtott.

Néhány dolgos év után 2011-ben lehetőségem nyílt rá, hogy egy lelkes anyukánál nagyobb szerepet kapjak a Helen Doron világában. Megszületett a döntés és egyik legkedvesebb barátnőmmel, Edittel fejest ugrottunk ebbe a vállalkozásba. Sok szép kihívás várt ránk és elmondhatjuk, hogy élvezzük munkánk minden mozzanatát. Megálmodtuk egy szép, tágas, új iskolát és igazán nagy élmény volt megvalósítani azt. Még mindig sok minden van bennünk, előttünk. Sok lehetőséget és sok boldog, magabiztos gyereket látunk magunk előtt, akiknek a világ sokkal tágasabb lesz az angol nyelv nyújtotta lehetőségekkel!!! Ez motiválja minden munkával töltött óránkat, hiszen én már megtapasztaltam mit is nyújthat ez a tudás a nagyvilágban, és most itthon is a hétköznapokban.

Új kihívást és nagy örömet nyújtott számomra, hogy 2013-as tanévtől én tarthattam iskolánkban a délelőtti Baby’s Best Start foglalkozásokat! 0-2 évesig egy igazán varázslatos kor a babák életében. Vidámak, elevenek, nyitottak, őszinték és borzasztó hálásak a nekik szánt aktív figyelemért. Izgalmas a készülődés óráról órára és jó látni az őszinte lelkesedésüket a közös játékokért. Örülök, hogy újra részem lehet ebben, még ha csak néhány órára is hetente.

20160226_091135

BAROSS EDIT

2

Baross Edit vagyok, 2 gyermek édesanyja, Helen Doron tanár és nyelviskolavezető.

Az angol nyelv mindig fontos szerepet játszott az életemben, mivel a szüleim is már korán beírattak engem angol nyelvtanfolyamra – pedig abban az időben ez még nem volt annyira elterjedve – a mai napig érzem annak a jelentőségét, hogy korán kezdtem ismerkedni egy idegen nyelvvel. Ezért a saját kislányaimat is korán, már 10 hónapos korukban elkezdtem Helen Doron órákra hordani, ahol a jó társaság és közösségi élmény mellett, szuper, korosztályos fejlesztőfoglalkozások keretében sajátították el az első angol szavaikat, melyeket először csak megmutattak, később pedig az első kimondott szavaik között már ki is mondtak. Hihetetlen élmény volt látni, hogy mennyire élvezték a dalokat, mondókákat és milyen gyorsan fejlődtek.

Mára a nagyobbik lányom 8 évesen készül a Cambridge YLE Starters nyelvvizsgájára, a kisebbik lánykám pedig 6 évesen már több tanfolyamot végigjárt és mindketten rendkívül ügyesen, magabiztosan, bátran kommunikálnak angolul.

Miután láttam ezt a fantasztikus fejlődést, abszolút elkötelezett híve lettem a Helen Doron oktatásnak és ezzel párhuzamosan a korai fejlesztésnek. Már anyukaként is igyekeztem a tapasztalataimat minél több kismama és kisgyermekes anyuka között ismertetni és amint lehetőségem nyílt rá, saját nyelviskolát nyitottam Szigetszentmiklóson, hogy ennek minél nagyobb teret biztosítsak.

Immár az 5. tanévet indítottuk a nyelviskolában és szerencsére tényleg rengeteg gyerek fordul meg nálunk, és egyre több szülő ismeri a módszer lényegét és lettek ugyanolyan hívei ennek a kommunikáción alapuló, önbizalom erősítő, játékos tanulási formának, mint amilyen én vagyok.

Remélem még nagyon sok szülővel lesz lehetőségem beszélgetni és az angolórákba belekóstolva kedvet kapnak, hogy további foglalkozásokra járjanak csemetéikkel, és ne féljenek a korai fejlesztéstől!

1

TÓTH SZABINA

Amikor felkértek, hogy írjak magamról pár szót napokig gondolkoztam, hogy, hogy is kezdjem. Mi az, amit a nélkül írhatnék, hogy beképzelten hangozna.  Aztán arra jutottam, hogy ha a tényeket leírom, és azt olvassák rólam magyarázatot ad arra, hogy miért vagyok annyira elszánt abban, hogy mások gyermekeit is tanítsam az angol nyelvre.

Középfokú nyelvvizsgával kerültem ki Angliába, ahol rájöttem, hogy mit ért az iskolai nyelvoktatás. Ha finoman akarok fogalmazni, azt mondom, hogy fulladoztam a mély vízben. Az angol nyelvet aztán kint nyelvi környezetben, anyanyelvi tanároktól tanultam meg, olyan emberektől, akik maximális elhivatottságát a saját anyanyelvük iránt mindig csodáltam. Bámultam, ahogy kézzel-lábbal próbálják nekünk (a huszonéves korosztályú diákoknak) elmagyarázni, hogy mit is jelent az adott szó.

Tudatosan minden nyelvkönyvet megvásároltam, amire akkor még álmomban sem gondoltam, hogy egyszer majd mekkora hasznát veszem.szabi

Már akkor megfogalmazódott bennem az, hogy ha egyszer gyermekem lesz születésétől fogva használom mellette az angol nyelvet, hogy könnyebben menjen neki a nyelvtanulás, mint nekem.  Bár az én szüleim is – az első akkor lehetséges alkalommal- angoltagozatos általános iskolába járattak.

Az életem aztán úgy alakult, hogy még a gyermekvállalás előtt éltem az USA-ban, és dolgoztam olyan cégeknél, ahol különféle nemzetiségű kollégákkal folyamatosan kellett az angol nyelvet használnom. Elsajátítva ezzel a britt- és az amerikai angol közti különbséget is.

Gyermekem születése után szerencsére fordítottam energiát és időt arra, hogy párhuzamosan beszéljem hozzá a két nyelvet, és tudatosan kerestem olyan módszereket, melyek segíthetnek nekem ezt ’ igazán jól csinálni’.

Így kerültem kapcsolatba a Helen Doron módszerrel, amit azóta is tanítok. Fantasztikus érzésnek tartom, hogy nemcsak a saját, de mások gyermekét is megismertethetem egy olyan nyelvvel, melynek ismeretével a világon mindenhol meg tudja magát értetni.  Mindezt egy játékos módszerrel, és olyan korcsoportban, amiről én annó lemaradtam.

 

KLEIN MARIANN
mariann  Egerben születtem és 2008 óta élek Szigethalmon, két gyerek anyukája vagyok: a kisfiam 4, a kislányom pedig 7 éves.

   Már általános iskolás koromban is angol tagozatos osztályba jártam, de az ott eltöltött idő sajnos inkább csak azt mutatta meg, hogyan nem kellene gyerekeket tanítani egy idegen nyelvre, így
8. osztály végére szinte semmi angoltudással nem rendelkeztem. Ennek ellenére, és főként azért, mert a barátaim is oda mentek, a Gárdonyi Géza Gimnázium 0. évfolyamos angol tagozatán folytattam a nyelvvel való ismerkedésemet. Itt nagyon jó tanáraink voltak, többen közülük brit és amerikai anyanyelvű beszélők és mindenki nagyon lelkes volt és elszánt.    

   Nekik köszönhetően kezdett érdekelni a nyelvtanulás és már felsőfokú nyelvvizsgával a zsebemben mehettem érettségizni. Később a gödöllői Szent István Egyetemre jártam környezetgazdálkodási agrármérnök szakra, amely mellett elvégeztem az angol szakfordító szakot is. Egyetem alatt fél évet töltöttem ösztöndíjjal Dániában, ahol a diákok jelentős része külföldi volt, és bármely olyan órán, ahol akár egyetlen külföldi diák jelen volt, az oktatás nyelve automatikusan az angol volt. Tanulságos volt látni, hogy mindez mennyire természetes volt a tanárok és a diákok számára is.

   A diplomám megszerzését követően sok különböző területen kipróbáltam magamat, és szinte mindenhol szerepe volt az angoltudásomnak, azonban most csak azt a két évet emelném ki, amikor barlangtúrákat vezettem a kiépítetlen Mátyás-hegyi barlangban külföldi, nagyon nagy százalékban amerikai turistáknak. Ebben az időszakban a munkaidőmben végig angolul beszéltem, nagyrészt anyanyelvi beszélőkkel egy olyan extrém közegben, ahol nem csak az udvarias csevegés fordult elő, és gyakran a szabad délutánjaimat is az ott megismert külföldi turistákkal töltöttem, így napi 10-12 órában angolul zajlott az életem.

   Később fokozatosan kezdett magával ragadni a tanítás, eleinte nyári táborokban dolgoztam általános iskolás gyerekekkel, később erdei iskolában, majd pedig általános, végül középiskolában tanítottam. Közben angol tanári diplomát is szereztem az Eszerházy Károly Főiskolán Egerben. A saját gyerekeim születése és az otthon töltött évek után találtam rá a Helen Doron módszerre, amiben az fogott meg, hogy a gyerek és a tanár is élvezi az órákat, ugyanakkor nagyon hatékony.

   Mindig is imádtam utazni, emberekkel ismerkedni, rengeteg olyan emlékem van, ami részben a nyelvtudásomnak köszönhető, és amelyek mind valami pluszt adtak: beszélgetések, mosolyok, élmények. Azt hiszem, ezek legalább olyan fontos céljai a nyelvtanulásnak, mint a karrier, vagy az, hogy információhoz juthassunk bármilyen területén az életnek.       

   Úgy gondolom, azért fontos a gyerekekkel minél hamarabb megtanítani az angolt, hogy ők is hozzájuthassanak mindazokhoz az élményekhez, lehetőségekhez és információkhoz, amelyekről különben esetleg lemaradnának.

    A saját gyerekeim is lelkes Helen Doronos diákok, de én magam is nagyon sokat kapok itt azáltal, hogy nem kell a tanítást az iskolák merev keretei közé szorítani, így sokkal közelebb kerülhetünk a gyerekekhez, ugyanakkor az angol nyelv ismeretével egy olyan eszközt adunk a kezükbe, amely örökre megmarad és csak rajtuk múlik, hogy az életnek mely területein szeretnék használni. Úgy érzem, hogy a nyelvtudás által kínált élmények már itt elkezdődnek, és mindaddig szeretném a tanítást folytatni, amíg ez az érzés megmarad.

Mariann

 

 

KOCSIS GABRIELLA

Kocsis Gabriella vagyok, négy gyermek édesanyja.2016-05-28 10.35.05

2016 tavaszán találkoztam a Helen Doron módszerrel. Amit az interneten olvastam róla, teljesen elvarázsolt. Igen, ez kell a gyerekeknek, a játékos tanulás, fejlesztés és a nyelv szeretete. Ha korábban találkoztam volna a módszerrel, az én gyerekeim is ebben a nyelvi környezetben nőttek volna fel. De azt gondolom soha nem késő. Amikor csatlakoztam a szigetszentmiklósi, nagyszerű csapathoz, hoztam magammal a gyerekeimet is. Itt öröm tanulni, sőt a tanulás is játék.

A gyermekek tanításával kapcsolatos korábbi tapasztalataim nem nyelvoktatásból származtak: a gyülekezetemben 10 évig tanítottam evangéliumi témákban. Különböző korosztályokkal szereztem tapasztalatokat, de voltak olyan órák, ahol vegyes korosztály volt, 4-12 évesekig. A legkisebbekkel különösen szeretek foglalkozni. Elvarázsol a nyitottságuk, őszinteségük, a bizalmuk. Olyan csodálatos egy kisgyermeket tanítani, vezetni és figyelni a fejlődését.

Az angol nyelvet gyerekkorom óta szeretem, azonban az iskolarendszerű oktatás nem volt túl sikeres a középiskolai éveimben. Az egyházamban lehetőségem nyílt 19 hónapot az Amerikai Egyesült Államokban szolgálni, azon belül is Utah és Alabama államokban. Egyúttal itt volt igazán nagyszerű lehetőségem a nyelvtudásom fejlesztésére is anyanyelvi környezetben.

Kiváltképpen nagy öröm számomra, hogy idén szeptembertől BBS órákat is tarthatok. Hiszem, hogy az anyaméhben létrejött anya-baba kapcsolatot fenn lehet tartani, sőt fejleszthető is. Miért ne tennénk ezt angolul?  Sokat ad nekem egy-egy gyerek személyisége is. Mindenki egyedi és ettől különleges. Mindenkiben ott lapul a tehetség. Kiváltság együtt felfedezni a nyelvtanulás örömeit.

Amikor más tanárt helyettesítettem itt, láttam a gyerekeken, hogyan komolyodnak, szontyolodnak el, mert nem az ő addig megszokott tanáruk jött órát tartani. Örömteli volt számomra a gyerekek lelkét megnyitni és ledönteni a falakat. Kicsit megtiszteltetésnek érzem, hogy én lehetek az a személy, aki megnyitja a nyelvtanulás kapuját számukra, ahová, ha belépnek, élmény várja őket: játék, móka, kacagás – angolul.

MAKSA SZILVIA

Hi! My name is Maksa Szilvia. I was born in Budapest, Hungary. My family emigrated to America when I was three years old. We lived in the state of Washington and later moved to Phoenix, Arizona when I was nine. I moved back to Hungary in February 2016. This was a difficult decision to leave everything behind and move to a foreign country, but I simply felt stuck where I was in life. After about a month and a half and many conversations with my father he convinced me to „come back home”. So, here I was, new surroundings, new start, new opportunities….but what now?? I had worked mainly in the pharmaceutical and health insurance industries. I looked through many work opportunites in many industries here in Hungary, went to interviews, and simply came face to face with the fact that I didn’t speak and understand Hungarian well enough to work in my learned profession. One day my father came across an ad in a paper regarding an English language school looking for teachers. I went in for the interview and now here I am. A Helen Doron teacher. Working as a Helen Doron teacher isn’t just a job for me, it’s an opportunity to not only teach and shape the minds of children but to learn from them as well. None of my psychology, sociology, or child development classes in college could have prepared me for this. I truly enjoy teaching my students because in return I learn more from them than any textbook can teach. I especially find it rewarding when during a lesson I see that ’ah-ha!’ moment on a student’s face as they link together the two languages. I love learning new things, therefore I do my best to make my students’ learning experience as memorable as possible so that the hunger for knowledge never leaves them. 

 

 

 

 

 

 

 

 

KÖKÖNYEI RITA

Számomra az angol nyelvtanulás mindig hobbi volt, amit örömmel és nagy lelkesedéssel tanultam.  Az első angol nyelvű élményem a tévében látott Sesame Street volt eredeti nyelven, amit mindig néztem és úgy éreztem, hogy ezen a nyelven beszélni szeretnék!

Mivel a gimnáziumban német-francia osztályba kerültem úgy döntöttem, hogy megveszem a gimnáziumi angol nyelvkönyveket és én magam kezdek el angolul tanulni. Mindennap elővettem a könyveket és saját ütememben, autodidakta módon kezdtem el tanulni az angolt. Bár egyedül tanultam, mégis mindig élvezettel tanultam meg egy-egy új szót. Ebben az időszakban jelentek meg a külföldi csatornák és emlékszem, hogy először szinte semmit nem értettem az adásokból. Két hétig néztem, elhatároztam, hogy én ezt érteni fogom.  Már kezdtem feladni, amikor megtört a jég és azt vettem észre, hogy szavakat, később mondatokat is megértek.

Érettségi után édesapám által kerültem a Rigó u.-i nyelvvizsga központban dolgozó angol tanárhoz, aki 1 év alatt felkészített a középfokú nyelvvizsgára.

2003-ban au pair-ként, babysitter képzés után, az Egyesült Államokban, Fort Collinsban, Colorado közepén vigyáztam egy 6 hónapos kislányra.

Miután hazajöttem, Budapestre költöztem és egy nagy cégnél voltam üzemeltetési asszisztens, ahol munkám során használtam a nyelvet. Az angol a hobbim maradt és 2006-ban államilag elismert felsőfokú nyelvvizsgát tettem.  

Amikor megismertem Helen Doron módszerét és részt vettem a gyermekeknek szóló óráján, megragadott az a mind a tanár, mind a gyerekek részéről meglévő lelkesedés, ami úgy hiányzik a „megszokott” nyelvórákról. Nagyon tetszett, hogy anyanyelvi környezetet biztosít a gyerekeknek, megszeretteti velük a nyelvet, hogy bátorítja a gyerekeket, hogy pozitívan áll hozzá minden gyermek személyiségéhez és általa mi tanárok meglátjuk minden gyerekben az értéket, amitől ő egyedi, különleges és minden erőlködés és negatív élmény nélkül kezd el beszélni idegen nyelven.

A Helen Doron módszer nekem, mint tanárnak teret ad, hogy kiéljem a kreativitásomat, hiszen minden jó ötlet, szórakoztató játék támogatva van, és azonnali visszajelzést kapok a gyerekektől, ha valami nagyon tetszik nekik, közben új szavakat tanulnak és használják a nyelvet.

Az órákra való felkészülésemet nyomon követték a lányaim, akik kíváncsian nézték az angol nyelvű meséket, megszerették a karaktereket és egyre több angol szót hallottam vissza tőlük.  Ők azonnal Helen Doron fan-ek lettek és így a családomon belül is megkaptam a visszajelzést és a bizonyítékot, hogy a módszer működik, ráadásul úgy, hogy közben a gyerekek jól szórakoznak, élvezik az órákat és nem utolsósorban beszélnek angolul!

Nagyon örülök, hogy a szigetszentmiklósi Helen Doron csapat tagja lehetek, sokat tanultam és tanulok tőlük és a gyerekektől. Örülök, hogy átadhatom a gyerekeknek a nyelv szeretet, és részese vagyok az útnak, amin elindulva örömmel tanulnak angolul.