Foglalkozásaink, tanfolyamaink
BABÁKnak OVISOKnak ISKOLÁSOKnak TINIKnek
A Helen Doron módszer nemcsak egy egyszerű program, hanem olyan egységes, egymásra épülő egységekből álló tanfolyamsorozat, amelyben a tanfolyamaink elemei egymást kiegészítik és kielégítik a gyerekek koruknak megfelelő igényeit.
Helen Doron ház
A Helen Doron ház megmutatja, hogy a földszinttől a tetőig haladva milyen kurzusokon, tanfolyamokon vehetnek részt a gyerekek. A különböző életkorokban különböző szinteken kezdhetik meg a tanulást, majd pedig kurzusról-kurzusra haladva az egyes tananyagokon keresztül érhetik el a ház tetejét, a használható nyelvtudást, melyet akár a nyelvvizsga megszerzésével is bizonyíthatnak.
Az órák időtartama
A Helen Doron angol órák időtartama kisebb gyerekeknél 45 perc, nagyobbaknál 60perc és a tiniknél 90perc, mely idő alatt a tanáraink végig angolul beszélnek a gyerekekhez. A könnyebb megértés érdekében tanáraink rengeteg szemléltető eszközt használnak: játékokat, színes képeket, melyeket testbeszéddel, gesztikulációval egészítenek ki, így téve egyértelművé az adott szituációt. Mivel a tanulás alapja gyermekkorban az ismétlés, ezért az órákon az a cél, hogy egy adott szó, kifejezés, vagy mondat alkalmazhatóságával rengeteg különféle helyzetben találkozzanak. Fordítani tilos!
Mi a cél?
A cél, hogy a gyermek megtanuljon angolul gondolkozni. Ez okból kérjük az órán bent ülő szülőket is arra, hogy ne tolmácsoljanak a gyerekeknek (például: azt kérte a tanárnéni, hogy rakd a dobozba a macit), mert a fordítás által, nem kell megdolgoztatnia az agytekervényeit, nincs rákényszerítve, hogy maga jöjjön rá a szó jelentésére, hanem készen kapja a megoldást. A saját tapasztalat által szerzett tudás sokkal hatékonyabb, maradandóbb. Ezért is igyekszünk a lehető legtöbb érzékszervüket bevonni a tanulási folyamatba. Ha virágról tanulunk, néha igazi, élő virágot szagolunk; ha a banánról tanulunk, megkóstolunk együtt egy igazi banán; ha a vásárlásról tanulunk, akkor eljátsszuk, hogy egy piacon vagyunk.
“A tanulás nem intellektusuk, hanem utánzásuk, érzésviláguk segítségével történik. Számukra a világ érzésekben, ritmikában, mozgásban élhető át. A gyerekek nem külön ismerik, vagy tanulják meg a szavak jelentését, hanem a dal, a vers, a szituáció, a cselekvés összefüggésében, így nem feltétlenül tudják az egyes szavakat lefordítani. Ha mégis, ez nem célja, hanem mellékterméke a kicsik nyelvoktatásának.” (A nyelvtanulás művészetéről: Hevesi Mihály nyelvtanár, fordító, Waldorf-tanár)
Szeretettel várunk Benneteket foglalkozásainkon! Gyermeked korának megfelelő kurzusokról a babák, ovisok, iskolások, tinik menüpontban találhatsz részleteket.
Amennyiben kérdésed van, kérlek küldj e-mail-t a szigetszentmiklos@helendoron.com címre vagy hívj bennünket a 06/70-331-0676-os számon.