Tanáraink – Igonda Réka
Igonda Réka vagyok, a Károli Gáspár Református Egyetem óvodapedagógia szakos hallgatója. Két fiatalabb testvérrel és egy hadseregnyi fiatalabb unokatestvérrel vagyok ellátva, akik-főleg kisebb korukban- akárhányszor csak unatkoztak, hozzám fordultak ötletekért, hogy mivel üssék el az időt.
Én pedig kiélveztem a bölcs nagytestvér szerepet, és elkezdtem dunaparti sétákra vinni őket, színdarabot tanítottam be nekik, számháborúztunk, nagyszabású kincskeresésekre mentünk, és közben nem csak ők, hanem én is nagyon jól éreztem magam. Többek között ezek az emlékek jártak a fejemben, mikor beadtam a jelentkezésemet az egyetemre, és azóta sem bántam meg a döntésemet.
Az angol nyelvvel nincs ennyire régre visszanyúló közös történetünk. Mindig a kedvenc tantárgyaim közé tartozott, de nem gondoltam volna, hogy tanítani fogom, mert a tanításról csak az iskolapadban ülő, frontális módszerről volt tapasztalatom, ez pedig meglehetősen távol áll tőlem.
Aztán persze nem lett igazam, mint ahogy itt is látható. Amikor nyáron először hallottam a Helen Doron módszerről, nagyon hamar meggyőzött, pedig akkor még nem is olvastam utána a sikertörténeteknek.
Hiszek benne, hogy a játékos, élményalapú tanítás alapvető fontosságú, és minden korosztály esetében hatékony. A tanárok pedig, akikkel találkoztam, olyan mértékben lelkesedtek, hogy egyszerűen átragasztották rám, és azon kaptam magam, hogy alig várom, hogy elkezdhessek tanítani.
Így aztán szeptember első hetében ott találtam magam a tanárképző héten, ami méginkább meggyőzött arról, hogy mennyire hisznek ebben a rendszerben a HD-s tanárok. És nem csak az újoncoknak csillogott a szemük, hanem a több évtizede gyakorló tanárképző tanárok is ugyanolyan beleéléssel mesélnek a tapasztalataikról.
Tavaly nyáron végeztem a művészeti iskolámban ötvös szakon, a kézművesség, rajzolás, a festés és a kreativitás mindig is közel állt a szívemhez. Szeretném ezt is belevinni az óráimba a minél nagyobb változatosság érdekében, hogy a tanulás könnyű legyen és élvezetes, és hogy a gyerekek minél kevésbé tudatosan sajátítsák el ezt a tudást, ami olyan sok előnyhöz juttatja őket, és annyi kaput nyithat meg előttük.
